در اینجا بهروزرسانیهای نرمافزاری جدید برای وسایل نقلیه EV در تبلت Launch X431 Diagnostic آورده شده است.
مطمئن شوید که Launch X431 EV Diagnostic Kit را فعال کرده اید.
به روز رسانی اطلاعات:
GM V49.65
1. برای خودروی جدید انرژی 2024MY Celestiq، عملکردهای پایه اطلاعات نسخه، خواندن DTC، پاک کردن DTC، خواندن جریان داده، و عملکردهای ویژه 52 سیستم مانند سیستم کنترل انرژی باتری، سیستم بدنه و سیستم کنترل ترمز را اضافه کرد.
2. برای خودروی جدید انرژی 2025MY Escaalade IQ، عملکردهای پایه اطلاعات نسخه، خواندن DTC، پاک کردن DTC، خواندن جریان داده، و عملکردهای ویژه 50 سیستم مانند سیستم کنترل انرژی باتری، سیستم بدنه و سیستم کنترل ترمز را اضافه کرد.
هیوندای V52.01
1. اضافه شدن محتوای DTC برای برخی از مدلهای خودروهای انرژی جدید 2020-2024.
2. بهینه سازی عملکرد یادگیری DCT برای مدل های خودروهای انرژی جدید.
3. بهینه سازی ساختار نرم افزار برای مدل های خودروهای انرژی جدید.
KIA V46.01
1. مدل های خودرو مانند EV6 (CV). محتوای DTC برای برخی از مدلهای خودروهای جدید انرژی ۲۰۲۰-۲۰۲۴ اضافه شد.
2.بهینه سازی عملکرد یادگیری DCT برای مدل های خودرو انرژی جدید.
3. بهینه سازی ساختار نرم افزار برای مدل های خودروهای انرژی جدید.
VW V29.02
1. بهینه سازی عملکردهای هدایت شده و عملکرد کالیبراسیون ADAS (سیستم کمک راننده پیشرفته) برای خودروهای انرژی جدید VW.
بنز V50.30
1. به روز رسانی توابع اساسی و عملکردهای ویژه خودروهای انرژی جدید که توسط شاسی هایی مانند 167، 206 و 214 پشتیبانی می شوند.
2.به روز رسانی تابع کدگذاری متغیر.
آئودی V29.03
1. عملکردهای به روز شده برای مدل های خودروهای انرژی جدید آئودی 2024MY.
تسلا V10.35
1. برای مدل 3/Y، برخی از توابع ویژه را در توابع LAN (شبکه محلی) اضافه کرد و حالت طبقه بندی عملکرد را بهینه کرد.
2. برای مدل 3/Y، 225 عملکرد ویژه مانند تست رابط پورت شارژ HVP (پردازنده ولتاژ بالا)، کالیبراسیون ستون فرمان، چراغهای جلو (خودبررسی)، کالیبراسیون صندلی، تست باز/بستن بالابر، شروع یادگیری خودکار کارخانه، اضافه شده است. پاک کردن شناسه سنسور، اگزوز ترمز و زاویه
پاکسازی افست) برای 26 سیستم مانند BMS (سیستم مدیریت باتری)، DAS (سیستم کمک راننده، یعنی رانندگی خودکار)، ESP (برنامه پایداری الکترونیکی)، HVP (پردازنده ولتاژ بالا)، TPMS (سیستم نظارت بر فشار باد تایر)، PARK2 ( سنسور سیستم کمکی پارک)، RCM/SDM (کیسه هوای ماژول راهاندازی تکمیلی)، PMS (سیستم مدیریت نیرو)، EPAS2 (سیستم فرمان برقی 2) و VCLET (ماژول کنترل بدنه سمت چپ).
3. برای مدل S/X 2015-2020، اطلاعات نسخه و عملکردهای ویژه برای 15 سیستم زیر اضافه شده است: HVBS (سیستم باتری با ولتاژ بالا)، EFUSE (ماژول مدیریت توان 12 ولت)، PTC (ضریب دمای مثبت)، RCCM (ریموت) ماژول کنترل تهویه مطبوع)، MSM (ماژول حافظه صندلی)، PDM (ماژول درب سرنشین)، DDM (ماژول درب راننده)، LFT (کنترل کننده درب بالابر)، SUN (کنترل کننده سانروف)، DHRP (دستگیره درب سرنشین عقب)، DHRD (عقب) دستگیره در راننده)، DHFP (دستگیره درب سرنشین جلو)، DHFD (دستگیره درب راننده)، SNSCUR1 (حسگر خازنی بالا سمت راست 1)، SNSCUL1 (سنسور خازنی بالا سمت چپ 1)
4. برای مدل S/X 2015-2020، 30 عملکرد ویژه مانند تنظیم ارتفاع رانندگی، حالت سرویس، تراز کردن سیستم تعلیق بادی، کالیبراسیون سیستم تعلیق بادی، خواندن کالیبراسیون ارتفاع رانندگی، و اندازه گیری فشار تعلیق هوا برای TAS (سیستم تعلیق بادی) اضافه شده است. . اضافه شدن 20 عملکرد ویژه از جمله موارد زیر برای BMS (سیستم مدیریت باتری): بازنشانی برای باز کردن کانکتور مثبت، پاک کردن شمارنده جداسازی BMS، بیدار نگه داشتن BMS، نوشتن یا خواندن اطلاعات فیوز در BMS، و اجبار برای تنظیم قدرت پشتیبان. عرضه.
5. برای مدل S/X از سال 2021، اطلاعات نسخه اضافه شده و 272 عملکرد ویژه مانند تست رابط پورت شارژ HVP (پردازنده ولتاژ بالا)، اندازه گیری فشار تعلیق بادی، خواندن کالیبراسیون ارتفاع سواری تعلیق بادی تسلا، یادگیری افست زاویه SCCM، مسافر تا شدن آینه جانبی، کالیبراسیون صندلی، کالیبراسیون پنجره، تست باز/بستن درب بالابر، کالیبراسیون ستون فرمان قابل تنظیم، اگزوز ترمز، و زاویه پاکسازی برای 28 سیستم شامل موارد زیر: BMS (سیستم مدیریت باتری)، ADAS (سیستم کمک راننده پیشرفته، به عنوان مثال. رانندگی خودکار)، SEC (کنترل کننده ایمنی)، RADC (رادار مرکزی)، IBST (تقویت کننده هوشمند)، ESP (برنامه پایداری الکترونیکی)، HVP (پردازنده ولتاژ بالا)، TPMS (سیستم مانیتورینگ فشار تایر)، RCM/SDM (استقرار تکمیلی) ماژول - ایربگ)، PMS (سیستم مدیریت نیرو)، EPAS2 (سیستم فرمان برقی 2)، SCCM (ماژول کنترل ستون فرمان)
گوش به زنگ باشید!
http://blog.cardiagtool.co.uk/launch-x431-ev-diagnostic-software-update/
به روز رسانی Alientech KESS3 V2.05 اکنون در دسترس است!
ویژگی جدید "DTC" KESS3 به شما امکان می دهد DTC ها را در ماشین یا موتور سیکلت مشاهده و تنظیم مجدد کنید.
از طریق اتصال EOBD KESS3، Alientech Suite فهرست کدهای خطا (SAE - Society Automotive Engineers) را که در حین کارکرد خودرو ثبت شده است، بازیابی می کند و به مکانیک ها و مکاترونیک ها کمک می کند تا به راحتی عیوب و آسیب های احتمالی را شناسایی کنند.
ویژگی DTC اکنون با اشتراک فعال KESS3 در دسترس است.
نکات کلیدی ویژگی جدید DTC چیست؟
تشخیص و تفسیر کدهای خطا
بازنشانی کدهای خطا
تشخیص قبل از تنظیم و پس از تنظیم
توابع خاص
تشخیص و تفسیر DTC ها
*هنگام اتصال به واحد کنترل، KESS3 کدهای خطای ذخیره شده را دریافت می کند.
این ابزار دستوراتی را به واحد کنترل ارسال می کند تا لیست دقیق DTCS موجود را دریافت کند و بدون استفاده از دستگاه های اضافی، به سرعت مشکلات خودرو را شناسایی کند. این ویژگی فرآیند تشخیص را متمرکز می کند، زمان مورد نیاز برای شناسایی عیوب را کاهش می دهد و راندمان کار را افزایش می دهد.
بازنشانی DTC ها
*پس از شناسایی کدها، امکان تنظیم مجدد آنها وجود دارد و از این طریق چراغ های هشدار حذف می شوند
و ناهنجاری روی داشبورد.
رفع عیب برای اطمینان از عملکرد صحیح خودرو ضروری است. پس از انجام تعمیرات مکانیکی، این ویژگی KESS3 امکان بازنشانی DTC را فراهم می کند و خدمات جامع را تضمین می کند.
تشخیص قبل از تنظیم و پس از تنظیم
*ارزیابی ریسک ها و امکان سنجی تغییرات.
این ویژگی به شما امکان می دهد کدهای خطا را پیش نمایش و تفسیر کنید تا از نقص یا نقص در خودرو جلوگیری کنید. علاوه بر این، همین فرآیند را می توان پس از اصلاح پارامترهای موتور با KESS3 انجام داد. در این مورد، ویژگی DTC به شناسایی کدهای خطایی که ممکن است پس از مرحله تنظیم ظاهر شوند کمک می کند.
توابع ویژه
* توابع ویژه اختصاص داده شده به مدل های خاص خودرو.
برخی از عملکردهای خاص مانند تراز فرمان، قفل/بازکردن دیفرانسیل، یا تغییر اندازه ابعاد چرخ برای برخی از مدلهای خودرو موجود است. این عملکردهای خاص در بسته ویژگی "DTC" گنجانده شده اند و دامنه مداخلات اصلاح و سفارشی سازی را گسترش می دهند.
گوش به زنگ باشید!
http://blog.cardiagtool.co.uk/alientech-kess3-v2-05-add-dtc-feature/
به جز برای شبیه سازی ECU، OBDSTAR DC706 کد CS و PIN را برای برنامه نویسی کلید VW از طریق IMMO Data Decryption خارج می کند.
در اینجا مروری بر DC706 در حال کشیدن داده های immo ارائه می شود.
eeprom و فلاش را در VW Jetta ME17.5.6 مدل 2011 بخوانید.
سپس از تابع رمزگشای immo استفاده کرد و کد CS و پین و مک را از ecu دریافت کرد.
انجام AKL به این روش بسیار ساده تر از کشیدن خوشه است
برای ادامه برنامه نویسی کلیدی،
فقط آن را در برنامه نویس کلید خود بارگذاری کنید و یک کلید فروشنده بسازید
عالی کار کرد، سپس به صورت دستی از راه دور برنامه ریزی شد
تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که CS و پین را قرار داده و برنامه ریزی کرد
انجام شده! ساده و زیبا!
اعتبار به اسکات فورد.
http://blog.cardiagtool.co.uk/obdstar-dc706-read-vw-jetta-2011-cs-and-pin-code-review/
ابزار Xhorse VVDI MLB در افزودن کلید برای مدلهای MLB مانند آئودی، پورشه، فولکس واگن، لامبورگینی، بنتلی...
این مقاله آموزشی در مورد نحوه استفاده از ابزار VVDI MLB است.
ابزار VVDI MLB اکنون در انبار موجود است:
https://www.cardiagtool.co.uk/xhorse-mlb-tool.html
ابزار:
VVDI Key Tool Plus/ VVDI2
مراحل:
1.خواندن فایل کلید
ابزار MLB را به Key Tool Plus وصل کنید.
پوسته کلید اصلی را بردارید.
کلید pcb را روی ابزار MLB قرار دهید.
در کلید ابزار پلاس
انتخاب کنید
برنامه نویسی Immo>>Audi>>انتخاب بر اساس نوع>>سیستم های ایموبلایزر MLB
از اتصال شبکه پایدار مطمئن شوید.
"1-Identification Key" را انتخاب کنید.
شناسه کلید را بخوانید.
برای بررسی پینآوت، «نمودار 2 اتصال» را انتخاب کنید.
PCB کلید را با لحیم کاری به کانکتور ابزار MLB متصل کنید (* سمت بالا به سمت بالا).
"3-Collect key data" را انتخاب کنید.
هر کلید اصلی 200 امتیاز قیمت دارد، در حالی که کلید VVDI هیچ امتیازی ندارد.
محاسبه داده های کلیدی
"4-Make Dealer Key" را انتخاب کنید.
فایل داده کلید را بارگیری کنید.
2.Key Learn
احتراق را روشن کنید.
کلید را نزدیک ناحیه حسگر قرار دهید.
"5-Learn Key" را انتخاب کنید.
AC را خاموش کنید و درب محفظه موتور را باز کنید.
اعداد کلیدی را برای یادگیری وارد کنید.
دادههای immo را بارگیری کنید.
کامل!
به این صورت است که با استفاده از VVDI MLB Tool و Key Tool Plus یک کلید اضافه کنید.
http://blog.cardiagtool.co.uk/xhorse-vvdi-mlb-tool-tutorial/
در اینجا به بررسی آداپتور بوت GODIAG ECU GPT می پردازیم.
در اینجا ما یک Continental PCR2.1 از Audi A1 داریم.
ما به راحتی می توانیم با استفاده از کلون Scanmatik آن را باز کنیم.
برای باز کردن قفل آن، باید ECU را برای خواندن رمز عبور باز کنیم.
در واقع ما فقط به قدرت و زمین can-h و can-l نیاز داریم.
لازم نیست GPT 0 و GPT 1 را وصل کنید.
باید 2 مقاومت هر کدام 1 کوم لحیم کاری کنیم.
من آن را قطع نمی کنم زیرا از این آداپتور GODIAG استفاده می کنم.
من از این یکی راضی هستم.
وقتی من از آن با ECU های مختلف استفاده می کنم، واقعاً مفید است زیرا نمی خواهید مقاومت را لحیم کنید.
من می توانم مستقیماً از اینجا وصل شوم، و شما همه انواع مقاومت را در اینجا دارید.
وقتی دکمه را فشار نمی دهید، به طور خودکار مقاومت را می گیرد.
وقتی دکمه را فشار می دهید، به 100 اهم می پرد.
به نسخه قدیمی PCMflash بروید.
خواندن فایل رمز عبور
اکنون میتوانیم این PCR2.1 را از طریق OBD بخوانیم.
انجام شده! ساده و زیبا!
اعتبار به YOYO Diagnostic.
http://blog.cardiagtool.co.uk/godiag-ecu-gpt-boot-adapter-unlock-pcr2-1-review/