carobd2unit online store

carobd2unit online store

official blog carobd2unit online store
carobd2unit online store

carobd2unit online store

official blog carobd2unit online store

آموزش برنامه نویس CGDI FC200 ECU: خواندن ISN روی Bench و از طریق OBD

این مقاله برای به اشتراک گذاشتن همه مشتریان با برنامه نویس CGDI FC200 ECU Programmerآموزش خواندن ISN در بنچ و از طریق OBD است.

قسمت 1. ISN را روی نیمکت بخوانید

نوع ECU را با توجه به مدل مشخص کنید و مدل صحیح را انتخاب کنید در غیر این صورت عادی عمل نمی کند. انتخاب اشتباه دو نوع چیپ تاثیری نخواهد داشت.

cgdi-fc200-read-isn-1

پس از انتخاب مدل ECU صحیح، دکمه "Platform" در سمت راست ظاهر می شود. همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است، روی دکمه "پلتفرم" کلیک کنید تا وارد رابط عملیات ECU شوید.

مشاهده نمودار سیم کشی

cgdi-fc200-read-isn-2

برای مشاهده نمودار سیم کشی ECU روی دکمه "Wiring Diagram" کلیک کنید، دسته سیم ها را طبق نمودار سیم کشی به درستی وصل کنید و به دستگاه متصل شوید، رابط DC12V دستگاه را با منبع تغذیه 12 ولت وصل کنید.

شناسایی ECU

cgdi-fc200-read-isn-3

خواندن ISN

cgdi-fc200-read-isn-4

خواندن EEPROM/Flash

در اینجا، خواندن EEPROM را به عنوان مثال در نظر بگیرید

cgdi-fc200-read-isn-5

نوشتن EEPROM/Flash

خواندن EEPROM را به عنوان مثال در نظر بگیرید. قبل از نوشتن داده، مطمئن شوید که یک کپی از داده های اصلی را ذخیره کرده اید

cgdi-fc200-read-isn-6

توجه: در طول فرآیند بازیابی اطلاعات، قطع منبع تغذیه یا قطع دستگاه اکیدا ممنوع است، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب ECU شود. اگر نرم‌افزار به‌طور غیرمنتظره خاموش شد یا رایانه در طول فرآیند بازیابی اطلاعات به‌طور غیرمنتظره خاموش شد یا از کار افتاد، لطفاً منبع تغذیه یا اتصال دستگاه را به مدت 15 دقیقه قطع نکنید، و دستگاه می‌تواند به طور مستقل بازیابی اطلاعات را کامل کند.

قسمت 2. ISN را از طریق OBD بخوانید

نوع ECU را با توجه به مدل تعیین کنید و مدل صحیح را انتخاب کنید، در غیر این صورت به طور معمول کار نمی کند. در زیر با B48 توضیح داده شده است.

cgdi-fc200-read-isn-8

شناسایی ECU

cgdi-fc200-read-isn-9

خواندن ISN

cgdi-fc200-read-isn-10

برای شروع خواندن ISN روی دکمه "خواندن ISN" کلیک کنید. اگر اولین خواندن است، باید ECU را قبل از خواندن برنامه ریزی کنید. زمان برنامه نویسی حدود 25 دقیقه طول می کشد، لطفا صبور باشید.

 

توجه داشته باشید: در طول فرآیند برنامه ریزی، قطع برق دستگاه یا قطع سیم کشی دستگاه اکیداً ممنوع است، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب به ECU شود. اگر نرم‌افزار به‌طور غیرمنتظره‌ای بسته شد یا رایانه در حین بازیابی داده‌ها خاموش شد یا به طور غیرمنتظره‌ای از کار افتاد، لطفاً برق دستگاه یا اتصال دستگاه را به صورت آنلاین قطع نکنید، بیش از 25 دقیقه نگه دارید، دستگاه می‌تواند به طور مستقل برنامه‌نویسی را کامل کند.

cgdi-fc200-read-isn-11

پس از اتمام برنامه نویسی، در صورتی که قبل از برنامه نویسی ECU فایل کدنویسی وجود داشته باشد، بازیابی کدینگ به صورت خودکار انجام می شود. پس از برنامه نویسی، نرم افزار مانند شکل بالا شروع به خواندن داده ها می کند.

cgdi-fc200-read-isn-12

در نهایت، خواندن ISN را تمام کنید.


برنامه نویس ECU خودکار: https://www.cardiagtool.co.uk/wholesale/auto-ecu-programmer/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد